World of Warcraft este un joc developed by Blizzard. Blizzard Entertainment, Inc. este o companie americană producătoare de jocuri video, fondată pe 8 februarie 1991, sub numele Silicon & Synapse de trei absolvenți ai UCLA, Michael Morhaime, Allen Adham și Frank Pearce, fiind în prezent o filială a companiei americane Activision Blizzard. Sediul companiei este în Irvine, California.
World of Warcraft (prescurtat WoW) este un Massively Multiplayer Online Role-Playing game (MMORPG) creat de Blizzard Entertainment. Este al patrulea joc din seria Warcraft, excluzând expansion pack-urile și Warcraft Adventures: Lord of the Clans. Jocurile Warcraft sunt situate într-un univers numit Warcraft, o lume fantastică introdusă de jocul Warcraft: Orcs and Humans în 1994. World of Warcraft este situat în Azeroth, patru ani după evenimentele concluzionate în Warcraft III: The Frozen Throne. Odată cu apariția expansion-ului The Burning Crusade, Outland poate fi explorat. World of Warcraft a sărbătorit a X-a aniversare a universului Warcraft.
Deși la început jocul a fost încetinit de probleme de stabilitate si performanță, a devenit rapid cel mai popular MMORPG bazat pe plată lunară. In 2008 Blizzard Entertainment a anunțat că numărul de jucători activi, care plătesc "la zi", a trecut de 11,5 milioane. In ianuarie 2014, a fost anuntat ca peste 100 de milioane de conturi au fost create de cand jocul este active.
Ca în majoritatea RPG-urilor, jucătorii controlează un personaj creat de ei într-o lume în continuă dezvoltare, explorând relieful, ducând la îndeplinire misiuni (questuri) date de NPC-uri (Non-playable characters - personaje controlate de computer), ucigând monștri, și facând multe altele. Personajele sunt răsplătite cu bani, obiecte (iteme) și experiență, care le ajută dându-le mai multă putere și posibilitatea de a învăța abilități noi. De asemenea, jucătorii se pot lupta cu alți jucători în dueluri sau războaie împotriva facțiunii inamice.
Monștrii și quest-urile de nivel mic și mediu pot fi de obicei cucerite fără ajutorul altor jucători, în special dacă nivelul jucătorului este mai mare deacât al inamicilor. Alte părți ale jocului, precum "temnițele" (Dungeon) sunt create special pentru a necesita cooperarea mai multor jucători în scopul de a termina dungeon-ul. De obicei, cele mai ușoare necesită o echipă de aproximativ 5 jucători pentru ca "raidul" să poată fi dus la capăt, iar ultimele pot necesita 25 pâna la maxim 40 de jucători. Cele mai grele pot fi terminate de mai multe ghilde (guilds) în luni de timp de joc și multe încercări.
De obicei zonele realizate special pentru personaje de nivel 90 sunt mai dependente de raiduri (și consumă mai mult timp) decât avansarea unui personaj de la nivelul 1 la 90.
In universul jocului, in central atentiei este un razboi intre doua factiuni:Aliance care lupta pentru tot ce este drept si just in lume(genérica unei factiuni bune) si hoarda care lupta pentru dominanta a
supra lumii(genérica unei factiuni antagoniste+heavy metal).De-alungul multor expansiuni conflictul fie s-a accentuat fie s-a diminuat
in vederea unui pact intre cele doua.
In opinia mea, World of Warcraft(prescurtat-WoW) a revolutionat scena MMORPG-urilor pentru totdeauna.Chiar daca in aceasta perdioada sufera o scadere a popularitatii,contributiile pe care le-a adus la vremea sa vor fi eterne.
World of Warcraft es un juego MMORPG tipo que revolucionó el mundo de los juegos. Se trajo muchas contribuciones al sistema de juego en línea. Por el momento, cerca de 8 millones de jugadores tienen una suscripción a World of Warcraft, lo que significa que es actualmente el segundo juego más jugado en el mundo. Este trabajo apoya la idea de que World of Warcraft es un juego que va a pasar a la historia.